Radio 100FM starter i dag en kampagne i samarbejde med Statoil, hvor lytterne både kan uploade og indsende billeder via MMS til et kampagnewebsite. Her kan lytterne efterfølgende dele sit billede med venner via Facebook. På den måde udnyttes det virale aspekt også i kampagnen og man når ud til et bredere publikum.
"Ved at udnytte mulighederne for at samle content op via upload og mms og efterfølgende pulje dem sammen på ét kampagnesite opnår vi en fantastisk effekt. Det giver mening for alle vores lyttere, lige meget hvilket touchpoint, de når os på. Statoil Sommerpas handler om at skabe glæde, underholde dine børn på børnesædet og så narturligvis ferie. Det kan næsten ikke udtrykkes bedre, end ved at samle lytternes bedste feriebilleder og lade dem komme ud til afstemning. 1 er godt og 10 er bedst" – siger Interactive Manager på Radio 100FM Jakob Neua Nørgaard.
I forbindelse med konkurrencen kan lytterne også vinde daglige præmier. Præmierne er en tur for hele familen til Legoland eller Bon Bon Land - og derudover for 500 kr. brændstof hos Statoil. Studieværterne udvælger dagligt et vinderbillede, som derefter kan ses på kampagnewebsitet.
Fremover regner Radio 100FM med at arbejde med flere integrerede kampagner, hvor alle medieplatforme udnyttes med et samlet kampagnemål.
”Det er del af vores digital content strategi, at finde de rigtige måder, som gør det muligt at binde gamle medier sammen med nye og få crossmedia koncepter til at fungere i praksis!” slutter Jakob Neua Nørgaard.
Kampagnen kan ses på: www.radio100fm.dk/sommerpas .
|