Et radiosport fra Palle Bo og hans enmandsfirma Radioguru er - som en af de meget få bidrag - blevet nomineret til en løvestatuette ved VM i reklame - en såkaldt 'Cannes Lions 2011'.
Et spot for krigsdokumentaren Armadillo - bestilt af TV 2 og udsendt på NOVAfm i januar - er blevet godkendt af juryens skarpe ører og med på shortlisten i radio-kategorien. Spottet er produceret af Radioguru i samarbejde med Sphion og er blandt de 11 udvalgte i underkategorien 'Publications & Media'. Spottet er her oppe imod arbejder fra bl.a. Sydafrika, Tyskland og Indien.
"Hvor er det fedt," siger en overrasket Palle Bo, der får nyheden meddelt fra fagbladet Markedsføring.
Radiospottet er blandt de kun to danske arbejder, der indtil videre har en chance for at hive en løvestatuette med hjem fra VM i reklame i Cannes.
Markedsføring noterer, at der er tale om "sølle to danske nomineringer ud af 106 indsendte arbejder" og beskriver det som "en kæmpe-nedtur for flere store, danske bureaunavne."
Men altså ikke for randrusianske Radioguru, der i øvrigt også tidligere har gjort sig bemærket ved den danske Prix Radio, hvor Radioguru vandt for årets bedste regionale radiospot i fjor.
Spottet for krigsdokumentaren Armadillo kan høres her: http://www.radioguru.dk/
|