Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


95 pct. af al radiolytning sker på andre end TV 2 Radio - i radioens målgruppe
Torsdag 12. april 2007
Af Stig Hartvig Nielsen
 
TV 2 Radio har en ambition om i år, at nå en share på 15 pct. i aldersgruppen 21-50 år, men der er meget langt igen. TV 2 Radio opnår i februar kun en share på 5.3 pct. i målgruppen. De danske radiolyttere i denne målgruppe bruger altså 94.7 pct. af deres tid foran radioen til at lytte til alt andet end TV 2 Radio.
Her er en oversigt over share (andel af den samlede radiolytning) i februar 2007 iflg. Gallup Radio Index i aldersgruppen 21-50 år for de landsdækkende (og næsten landsdækkende kanaler).Tallene i parentes er fra januar 2007. Kun stationer over 1 pct. er medtaget.

DR P3: 27.6 % (31.9)
DR P4: 21.1 % (21.3)
Radio 100FM: 10.9 % (11.4)
TV 2 Radio: 5.3 % (-)
DR P1: 3.9 % (2.7)
The Voice: 2.2 % (2.7)
Radio 2: 1.8 % (2.3)
Radio 100 Soft: 1.5 % (1.2)
DR P4 Hit: 1.0 % (n/a)

Til sammenligning havde DR P3 i december 2003 en stort set tilsvarende share hos de 20-49 årige, nemlig 27.5 pct., Radio 100FM havde 4.6 pct. og The Voice havde 4.8 pct. Det var den første hele måned, hvor den (næsten) landsdækkende Sky Radio var blevet målt, og Sky opnåede en share på 6.6 pct. i denne aldersgruppe.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -