|
Sverige: NRJ laver kampagne mod afgifter
Mandag 29. juli 2002
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
På svenske NRJ's hjemmeside har man startet en kampagne mod de høje afgifter, som de svenske kommerielle radiostationer betaler til staten. NRJ betalte alene 29 mio. svenske kr. (23.2 mio. danske kr.) i afgifter sidste år og det betyder at radioen giver underskud.
Kampagnen kaldes "Don't Mess With My Radio" og går ud på at lyttrene på radioens hjemmeside udfylder en formular, som så derefter sendes til det svenske kulturministerium.
Radio Match i Borås afleverede for nogle måneder siden sin sendetilladelse tilbage - i protest mod en afgift på næsten 2 mio. svenske kr. årligt. Kort tid senere fik man en ny sendetilladelse, hvor afhiften var nedsat til 40.000 svenske kr. årligt. Til gengæld er radioen nu forpligtiget til at producere udsendelserne lokalt. Det skriver svenske OnAir.
NRJ´s hjemmeside kan findes her: http://www.nrj.se |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|