Både Radio 100FM og The Voice slår rekorder i november 2006. Radio 100FM kan notere den højeste share (markedsandel) nogensinde i radioens historie - nemlig 8.2 pct. Samtidigt må The Voice notere den laveste share nogensinde: Kun 1.9 pct. af al radiolytning i Danmark foregår på The Voice. Samtidigt går Radio 2 også tilbage, så november var en rigtig dårlig måned for SBS, der måtte notere en rekordlav share på 3.3 pct. Udover Radio 100FM var der i øvrigt fremgang for DR P3 - op fra 21.3 pct. i oktober - til 23 pct. i november.
Her er en oversigt over share (andel af den samlede radiolytning) i november 2006 iflg. Gallup Radio Index og med oktober, september, august, juli, juni, maj, april, marts, februar og januar 2006 i parentes):
DR P1: 5.7 (6.2 - 6.0 - 6.8 - 6.9 - 5.2 - 5.6 - 6.7 - 6.9 - 6.9 - 6.7 %) DR P2: 2.6 (2.4 - 3.3 - 2.9 - 2.1 - 2.6 - 3.1 - 2.6 - 2.7 - 2.3 - 2.4 %) DR Klassisk: 0.9 (0.9 - 0.9 - 0.7 - 1.3 - 0.9 - 0.8 - 1.1 - 1.4 - 0.9 - 1.6 %) DR P3: 23.0 (21.3 - 20.0 - 22.0 - 19.3 - 24.2 - 21.1 - 19.9 - 22.5 - 21.5 - 20.1 %) DR P4: 39.0 (39.1 - 39.5 - 35.9 - 38.3 - 36.6 - 38.0 - 39.1 - 40.2 - 39.2 - 40.1 %) DR Soft: 0.4 (0.4 - 0.7 - 0.5 - 1.3 - 0.5 - 0.6 - 0.5 - 0.9 - 0.8 - 0.5 %) DR Boogie: 0.2 (0.1 - 0.7 - 0.2 - 0.2 - 0.3 - 0.2 - 0.1 - 0.2 - 0.1 - 0.1 %) DR Rock: 0.1 (0.1 - 0.3 - 0.3 - 0.3 - 0.1 - 0.1 - 0.0 - 0.2 - 0.2 - 0.4 %) DR X: 0.2 (0.1 - 0.3 - 0.0 - 0.6 - 0.1 - 0.2 - 0.1 %) DR total: 72.4 (70.6 - 72.1 - 69.5 - 70.5 - 70.6 - 70.1 - 70.3 - 74.0 - 71.9 - 72.2 %)
Kommercielle: 25.1 (26.0 - 25.2 - 27.4 - 25.3 - 26.2 - 27.2 - 27.0 - 23. 2 - 25.1 - 24.6 %) Udenlandske stationer: 0.6 (1.3 - N/A - 1.2 - 1.2 - 1.0 - 0.6 - 1.2 - 0.8 - 1.1 - 0.9 %) Uidentificerede stationer: 1.9 ( 2.1 - 1.8 - 1.9 - 3.1 - 2.2 - 2.1 - 1.5 - 2.0 - 2.0 - 2.2 %)
SBS Radio: 3.3 (4.9 - 3.9 - 4.1 - 3.5 - 4.9 - 4.0 - 4.1 - 3.8 - 5.8 - 3.7 %) ANR total: 2.1 (1.6 - 1.8 - 2.7 - 1.9 - 1.6 - 2.1 - 2.1 - 1.0 - 1.3 - 1.2 %) Skala FM (tidligere: Jydske Vestkystens radioer): 0.8 (1.5 - 1.6 - 2.2 - 1.7 - 1.6 - 1.5 - 1.2 -1.4 - 1.3 - 1.3 %) Energy/NRJ: 0.8 (0.6 - 0.4 - 0.6 - 0.8 - 0.5 - 0.4 - 1.1 - 0.4 - 0.7 - 0.4)
De fem største kommercielle stationer: 1. Radio 100FM: 8.3 (7.2 - 6.9 - 7.4 - 7.0 - 7.5 - 7.1 - 7.4 - 8.1 - 6.6 - 7.6 %) 2. The Voice (total): 1.9 (2.4 - 2.5 - 2.6 - 2.5 - 3.4 - 2.3 - 2.8 - 2.5 - 3.7 - 2.8 %) 2. Guld FM** (total):1.9 (1.6 - 1.6 - 2.4 - 2.5 - 2.5 - 1.9 - 2.2 -1.3 - 2.1 - 1.6 %) 4. Hit FM* (total): 1.8 (1.5 - 2.0 - 2.3 - 1.5 - 1.3 - 1.9 - 1.4 - 0.7 - 1.2 - 1.2 %) 5. Radio 2: 1.4 (2.5 - 1.4 - 1.5 - 0.9 - 1.5 - 1.7 - 1.3 - 1.3 - 2.1 - 1.0 %)
De største salgsselskaber: ddr: 18.2 (17.1 - 17.9 - 19.2 - 18.2 - 17.8 - 19.5 - 17.9 -16.0 - 15.1 - 16.7 %) SBS Radio Plus: 4.7 (6.0 - 5.0 - 5.5 - 4.3 - 5.9 - 5.0 - 5.6 - 5.0 - 6.8 - 4.9 %)
* = ANR Hit FM, ANR Hit FM Hjørring, ANR Hit FM Frederikshavn, Radio Viborg Hit FM, Midtjylland Hit FM og Holstebro Hit FM ** = ANR Guld FM, Viborg Guld FM, Midtjylland Guld FM, Nordvestjylland Guld FM og Ringkøbing Guld FM.
Gallups Radio Index for november er er baseret på 2.016 personer, der hver har udfyldt en radiodagbog i en uge. Alle danskere lytter i gennemsnit til radio knap 21 timer om ugen. Det svarer til, at gennemsnitsdanskeren lytter til radio knap 3 timer i løbet af en dag. Disse tal er ikke ændret væsentligt i de seneste måneder. |