P3 og Radio 100FM markerer sig suverænt som landets stærkeste og mest vitale radiobrands i en analyse over mærkestyrke for medier blandt de 18-49 årige. The Voice klarer sig også fint, medens Radio 2 og ANR som de eneste øvrige kommercielle stationer lige når med i den bedste halvdel.
Den internationale varemærke-analyse, Brand Asset Valuater, der herhjemme laves af bureauerne Y&r og Mediaedge:cia, vægter potentialet i store danske og internationale brands ud fra særpræg, relevans, anseelse og dominans.
På toppen af parametret 'mærkestyrke' ligger for radiostationernes vedkommende DR P3 og Radio 100FM, der ifølge en omtale af analysen i dagbladet Børsen står lige så stærkt placeret i målgruppen som TV 2 Zulu, DR2, Ekstra Bladet og MetroXpress.
The Voice følger umiddelbart efter, er godt med på vitalitet og rangerer sammen med bl.a. Urban, TV3 og B.T. pænt i den øverste del af feltet. Radio 2 og ANR når lige med i den bedste halvdel, men mangler en del i mærkestyrke og ligger her markant under P4, men næsten på linje med dagbladet Børsen og TV 2 Charlie - og et godt stykke over DR’s øvrige kanaler samt Viasat.
TV 2 Radio var endnu ikke på markedet, da analysen blev gennemført og kommer derfor først med i kommende udgaver. |