|
DR og de kommercielle lige store i Aalborg
Onsdag 4. februar 2004
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
DRs fremgang i Aalborg-området er brudt og i december måned har de kommercielle stationer og DR hver en markedsandel på 49 pct. af al radiolytning. Tallene dækker over, at ANR Hit FM er i voldsom fremgang og i december mere end dobbelt så aflyttede som P3 i Aalborg. P3 falder til en hidtil bundrekord med en share på bare 10 pct.
Mens Radio 2 klarer sig godt i både Århus og Odense, så går det fortsat skidt i Aalborg området. Til gengæld opnår både Sky Radio og The Voice en pæn markedsandel i december måned på ca. 5 pct.
Den store vinder er imidlertid ANR Hit FM, der i 3. kvartal 2003 havde en share på 13 pct. og nu vokser til 15 pct. i 4. kvartal. Dette tal dækker over et par halvsløje måneder i oktober og november – mens stationen i december måned opnår hele 22 pct.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Aalborg og tilgrænsende kommuner i 4. kvartal 2003 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index til radionyt.com. Tallene i parentes er fra 3. kvartal 2003. Stationer med under 1 pct. er ikke medtaget.
DR P4/Nordjyllands Radio: 35 % (34 %) ANR Hit FM: 15 % (13 %) DR P3: 14 % (14 %) ANR Guld: 13 % (14 %) DR P1: 5 % (7 %) DR P2: 3 % (4 %) The Voice: 3 % (1 %) Sky Radio: 2 % (0) ANR Hjørring: 1 % (0) Radio 2: 1 % (1 %) Pop FM: 1 % (1 %) Radio Alfa: 1 % (0) Radio Viborg: 1 % (0)
DR total: 57.3 % (61.8 %) Kommercielle: 38.5 % (32.7 %)
ANR total: 28.8 % (27.1 %) SBS Radio: 4.7 % (4.6 %) Sky: 1.9 % (0.2 %) Viborg (total): 0.9 % (0.5 %) Radio ABC gruppen: 0.5 % (0.2 %)
For december måned ser markedsandelene således ud i Aalborg-området:
DR P4/Nordjyllands Radio: 36 % ANR Hit FM: 22 % ANR Guld FM: 14 % DR P3: 10 % Sky Radio: 5 % The Voice: 5 % DR P1: 2 % DR P2: 1 %
|
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|