SBS radioen, Radio Norge, der indtil i går hed Kanal 24, har netop søsat en større markedsføringskampagne – målet er at begynde helt forfra.
Selv er stationen meget stolt af det nye navn, der skal signalere noget nyt og at stationen er for hele Norge. Netop nu er en større markedsføringskampagne lanceret udendørs i 19 byer. Derudover har Radio Norge købt reklame tid på TVNorge og TV 2.
Programprofilen er også ny på Radio Norge, der nu har nyhedsudsendelser hver halve time. Musikken er et bredt miks med stor variation fra 70’erne, 80’erne og 90’erne – samt musik fra i dag, oplyser Kampanje.
Måske er det belært af de da danske erfaringer for chefen for Radio Norge, Bente Klementsdal, vil ikke kommentere på hvordan lyttertallene ser ud om et år.
Mediebureauet Inititative Universal vurderer, at Radio Norge satser på en gruppe, der kan lide rockmusik fra 80’erne og 90’erne og at de går efter en målgruppe på mellem 30 og 50 år, med et fokus på mænd. Bureauet mener det er for tidligt at sige om dén formular virker, men peger på, at musikvalget måske favner for bredt på bekostning af lytterne under 30 år.
|