Radiodirektør Jens Rohde forventer, at stationens målsætning om bedre dækning snart vil være nået og stiller utraditionelle reklamepakker i udsigt.
TV 2 Radio har foreløbig gennem Mediesekretariatets udbud af lokalradiofrekvenser skaffet tre ekstra frekvenser på Lolland og to i Århus-området og er hermed kommet tættere på målet om at kunne præstere en 80 pct. dækning af landet ved premieren d. 1. februar. TV 2 Radios adm. dir., Jens Rohde, forventer en yderligere forbedring af dækningen i løbet af de kommende måneder.
Radiodirektøren er for tiden optaget af at forhandle årsaftaler hjem og siger til Børsen, at reklame-pakkerne, ligesom det er tilfældet med TV 2 News’ partnerskabsaftaler, vil være af ny og utraditionel karakter uden at gå nærmere i detaljer.
Jens Rohde ser klart DR som sin primære konkurrent og understreger nødvendigheden af at gøre indhug i DR’s markedsandel på 70 pct. ”Hvis vi ikke gør det, er der ikke nogen til at løfte markedet, og så vil fremtiden for kommerciel radio være meget sort,” siger Jens Rohde til Børsen.
|