The Voice sætter ny bundrekord i lyttertilslutningen i Gallups nyeste tal fra november måned. Men det er i HELE befolkningen. I The Voice's målgruppe - de 12-29 årige - går det en hel anden vej. Her går det flot fremad.
The Voice har her i efteråret valgt at omlægge sin strategi - og gå benhårdt efter at blive de 12-29 åriges foretrukne radiostation. En strategi, der ud fra de seneste lyttertal allerede er godt på vej til at blive en succes, skriver The Voice i en pressemeddelelse.
I målgruppen 12-29 år går The Voice frem til 155.000 daglige lyttere – og i samme målgruppe øges samtidigt sharen (markedsandelen) til 7.8 pct. Den gennemsnitlige lyttetid tager et spring fra 184 min. til 241 min. i november 2006.
"Vi glæder os over den positive udvikling i vores målgruppe. Vi har i løbet af efteråret fin-tunet vores format til den kommende konkurrencesituation, og det glæder os at de 12-29 årige i målgruppen tager godt imod det. The Voice står stærkt som Danmarks stærkeste ungdomsbrand indenfor radio & tv, og valget som rytmisk CHR-station indeholder fortsat et kæmpe potientiale", udtaler Tobias Nielsen, Brand manager for The Voice Danmark. |