|
Små forskydninger i Odense
Onsdag 3. november 2004
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
Radio 3 befæstiger sin position som største kommercielle radiostation i Odense i 3. kvartal med en markedsandel (share) på 9 pct. af al radiolytning i Odense og omegn. Samlet er SBS Radio - The Voice og Radio 2 - dog på trods af nogen tilbagegang lige så stor. Mest fylder DR i lytternes radioforbrug - i alt 71 pct. af al radiolytning i Odense sker på DR.
Lyttertallet for fynske Radio 3 var i 1. kvartal nede på 4 pct. - men steg i 2. kvartal til 9.5 pct. og i 3. kvartal går Radio 3 lidt tilbage til 8.5 pct. Til gengæld er der markant tilbagegang for SBS-stationen Radio 2, der går tilbage fra 6 til 3 pct.
MixFM er for første gang med i et helt kvartal og tegner sig for beskedne 2 pct. af al radiolytning i Odense-området.
DRs regionale kanal, Radio Fyn, går lidt tilbage, mens der er fremgang for P3.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Odense og tilgrænsende kommuner i 3. kvartal 2004 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 2. kvartal 2004. Enkeltstationer med under 1 pct. er ikke medtaget.
DR P4/Radio Fyn: 32 % (36 %) DR P3: 31 % (26 %) Radio 3: 9 % (10 %) The Voice: 6 % (6 %) Sky Radio: 5 % (5 %) DR P1: 4 % (3 %) DR P2: 4 % (1 %) Radio 2: 3 % (6 %) MixFM: 2 % Pop FM: 1 % (2 %) DR Klassisk: 1 % (1 %) Radio 100FM: 1 % (1 %)
DR total: 70.8 % (67.2 %) Kommercielle: 25.4 % (29.6 %)
SBS Radio: 9.1 % (13.5 %) Radio 3: 8.5 % (9.5 %) Sky Radio: 4.6 % (5.3 %) |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|