Der var stor lytteropbakning til Sky Radios nyudviklede julekonkurrence, der sluttede den 24. december med at to heldige vandt 24.000 kr. i kontanter hver.
Sky Radios julepromotion 'Pengekalenderen', hvor radioen udlovede kontante beløb til opmærksomme lyttere, blev en overraskende stor succes. Målet for Sky Radio var 25.000 deltagere fra den 1-24. december, men interessen for vinde kontanter til julegaver var langt større. I alt deltog hele 103.488 lyttere fra hele landet i Sky Radios konkurrence.
I ugen op til juleaften oplevede Sky Radio en nærmest eksplosiv stigning i antallet af deltagere, der klikkede sig ind på www.skyradio.dk for at deltage. Den stigende trafik førte til en overbelastning af Sky Radios webserver, så Sky Radios hjemmeside var nede i et kort tidsrum.
Sky Radios selvudviklede konkurrencekoncept indebar, at radioen gangede datoen med 1.000 kr op gennem december måned, således at der i dagene op til jul var over 20.000 kr. på spil i kontanter. Den 24. december var det oven i købet to gange 24.000 kr. som blev foræret væk.
I alt forærede Sky Radio 324.000,- kr. væk til sine lyttere.
Det eksplosivt stigende deltagerantal skyldtes blandt andet, at deltagerne kunne anbefale en ven at deltage, som så igen kunne anbefale en yderligere ven at deltage osv. Dermed kunne man samlet set forøge sine chancer for hovedpræmien den 24. december.
”Jeg må indrømme, at et deltagerantal over 100.000 lyttere langt oversteg vores vildeste forventninger, men konkurrenceformen er unik og ikke tidligere set i Danmark - og det fik altså interessen til at brede sig", siger programchef Lasse Roldkjær.
|