Jonathan Pontell er indbudt som taler ved Radio Days 02, der foregår den 21-22. september i København og arrangeres mellem KOMM, Dansk Journalistforbund og DR.
Læsere af store amerikanske medietidskrifter som Mediaweek, Radio World, Broadcasting Cable, Variety, Radio Sales Today og Advertsisng Age er uundgåeligt stødt på navnet Jonathan Pontell. Han er også blevet interviewet på CNN, NBC og Fox News, analyseret i Chicago Tribune og forsøgt omklamret af de store politiske partier. Alt sammen fordi, han gjorde op med den traditionelle målgruppeinddeling i Amerika, da han lancerede begrebet Generation Jones.
Hvad er så Generation Jones? Det er, siger Jonathan Pontell, den generation, der er for unge til at være forkælede, idealistiske Babyboomere og for gamle til at være frustrerede, kyniske Generation X'ere. En generation, født mellem 1954 og 1965, der er blevet kaldt tavs og ansigtsløs, selv om mere end hver fjerde voksne amerikaner tilhører den. Også i Danmark er "Jones'erne" den største generation og cirka 21 % af den voksne befolkning er mellem 37-48 år.
Pontell, der selv er "Jones'er", er en dygtig debattør og stor indpisker. Men når han har haft så stor gennemslagskraft i USÁ, så skyldes det ikke blot disse evner, men at mange "Jones'ere" kan genkende sig i de karakteristika han har opstillet for generation. Samt naturligvis at Generation Jones i kraft af sit omfang, sin købekraft og sin voksende magt i samfundet er en meget attraktiv målgruppe for såvel reklamebureauer som radiostationer. Mange af de største reklamebureauer og radio-og TV-stationer i USA er derfor på Pontells kundeliste.
Inden han blev medieguru og medierådgiver i USA, boede Pontell bl.a. et halvt års tid i København i midten af 90'erne. Det har givet ham en fornemmelse af hvordan det danske radiomarked adskiller sig fra det amerikanske. På Radio Days får du mulighed for at høre hans bud på hvorfor - og hvordan - danske radiostationer kan få succes ved at henvende sig til Generation Jones.
Læs mere på www.radiodays.dk og www.generationjones.com. |