Når de to nye landsdækkende radiostationer, Sky Radio og Talpa Radio, går i luften, vil markedet for radioreklamer stige markant. Det forudser Søren Arnsbo, som producerer radioreklamer, musik og speak til tv og andre medier i sit firma, Arnsbo Media aps, Århus. Erhvervs Bladet bringer i dag en længere portrætartikel med Søren Arnsbo.
"Vi ser lyst på fremtiden. Hele markedet vil stige, når flere annoncører får øjnene op for radioreklamer. Det er en spændende udfordring for hele branchen. De store mediebureauer og radiostationer spår, at markedet vil stige" siger Søren Arnsbo og nævner, at mediegiganten News Corporation, der ejes af Rupert Murdoch
Søren Arnsbo er 27 år og HA-uddannet fra Handelshøjskolen i Århus. Han startede i radiobrancgen The Voice og etablerede i 1999 sit eget firma på fuld tid. Den første medarbejder blev ansat i 2000. Samtidig flyttede firmaet, og nu greb ansættelserne om sig. Søren Arnsbo kom op på ni medarbejdere og i 2001 indrettede Arnsbo Media lydstudie, speakerboks og kontor på 70 kvm. på Nørrebrogade i København.
Han oplyser, at firmaet gav overskud til og med 2000, og der blev dengang lagt penge til side. De to følgende år blev der investeret, og markedet svingede især i 2002. Men takket være konsolidering fra de gode år og træk på kassekreditten holdt Søren Arnsbo skindet på næsen. Og nu lyder der optimistiske toner igen fra radiomanden, der hyrer freelancere, når opgaverne kommer i hus.
Hele artiklen kan læses her: http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npShowArticle.asp?strArtID=111112
|