Selv om Det Berlingske Officin og JP/Politikens Hus holdt sig væk fra auktionen om FM5 og FM6, har begge bladhuse ambitioner om at få fat i radiomarkedet. Dermed lægger de pres på Sky Radio, skriver Jyllands Posten i dag.
Medlem af Det Berlingske Officins direktion, Lasse Bolander siger: "Vi ønsker at opbygge et netværk af radioer gennem opkøb og ikke mindst partnerskaber. Det kan tage tid og vi er klar til at bruge de penge, som er nødvendige, selv om vi ikke ser det som en dyr investering". Han lægger vægt på, at officinet vil lave "publicist-radio", som skal være en radioflade med mere end musik og ikke mindst nyheder som ekstra kalorie.
Adm. direktør Lars Henrik Munch, JP/Politikens Hus, regner med, at bladhuset kommer til at producere radio på et tidspunkt. Han ser en fremtidig replanlægning af FM-båndet, som en oplagt vej til at blive indehaver af en radiokanal.
"Da alle udmeldinger fra den ansvarlige, kulturminister Brian Mikkelsen (K), handler om størst mulig valgfrihed på radioområdet, må jeg forvente, at der sker en replanlægning af FM-båndet", udtaler Lars Henrik Munch til Jyllands Posten.
"En anden mulighed kunne være at producere radio via internettet", siger Munch.
|