Når fremtidens danske radiomarked i dag - om få timer - afgøres ved en auktion hos Bruun Rasmussen Kunstauktioner i København, så er det topcheferne selv fra de tilmeldte medieselskaber, der byder på den 5. og den 6. FM-kanal. Der er tale om helt utrænede bydere, skriver Berlingske Tidende - ingen af dem har nemlig før prøvet noget lignende.
TV 2's radioselskab sender adm. direktør for TV 2/Danmark, Peter Parbo.
Den amerikanske radioaktør 'Clear Channel Overseas', der gennem et selskab i England ejer Radio 2, sender adm. direktør Jim Receveur.
Franske NRJ Group er repræsenteret af direktionen fra Paris.
Sky Radio overlader ansvaret til Ab Trik fra Holland, der er direktør for godt 50 selskaber i Rupert Murdochs mediekoncern The News Corporation.
Amerikanske SBS (The Voice og Pop FM) sender Senior Vice President, Eric Hansen.
Jay Supovitz, nordisk chef for franske NRJ, der foreløbig har radiostationer i ni europæiske lande, siger til Berlingske: "Vi ved præcis, hvad der er vores markedsposition og har på forhånd defineret, hvad der er vores højeste bud. Men der er ingen tvivl om, at for TV 2 og SBS, der i dag er markedsførende med The Voice, står der så meget på spil, at de let lader følelserne styre".
Senior vice president for SBS, Eric Hansen, har da stort set heller ikke sovet det foregående døgn af bar spænding, erfarer Berlingske Tidende.
Og hos Radio 2 havde, Jim Receveur, så sent som i går eftermiddag ikke besluttet sig for sit højest mulige bud. Han siger, at alle har penge nok til at vinde auktionen. "Så det er i virkeligheden et spørgsmål om, hvor god en forretning, de ønsker at lave. Og ikke mindst hvor hurtigt de ønskere at generere deres penge", siger Jim Receveur.
Sky Radios danske direktør Kasper Krüger oplyser, at der for News Corporation er tale om så mange penge, at sagen har været inde på Murdochs bord. |