Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Radio klarer krisen bedst
Torsdag 9. juli 2009
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Det samlede reklamefobrug på tv, i aviser og magasiner og i radio faldt i første kvartal 2009 med 7.2 pct. på verdensplan. Mens annonceringen faldt i magasiner og aviser med hhv. 17.4 og 9.1 pct., så var nedgangen kun på 2.5 pct. for radio.
Iflg. en ny rapport - 'Global AdView Pulse' - fra analysefirmaet Nielsen er det især i Europa, at tilbagegangen i reklameomsætningen mærkes. I Spanien og Irland var tilbagegangen således på hele 28.2 og 21.2 pct., men også Italien og UK er hårdt ramt.

Til sammenligning var der en fremgang på 2.5 pct. i Kina.

Krisen går især ud over reklameindtægterne for de trykte medier. Tv har mærket et tilbagegang på 4.7 pct., mens radio er det område med den mindste tilbagegang - på 2.5 pct.




Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -