Sky Radio glæder sig over den voksende share og Radio 100FM vil styrke sin position vest for Storebælt.
”Vi er meget tilfredse med, at vores share vokser i juli måned og vi kan se, at det gennemsnitlige antal minutter lytterne på Sky Radio, ligger omkring 45 minutter om dagen alle ugens dage. Det viser, at vores programflade er attraktiv for lytterne og at den ændring af vores programflade, vi gennemførte for tre måneder siden, nu er ved at bære frugt”, siger Sky Radios CEO, Ab Trik, om de nye lyttertal fra TNS Gallup.
”I den kommercielt interessante målgruppe 20-49 år har Radio 100FM nu en share på 27 pct. Til sammenligning har P3 en share på 34 pct. i samme målgruppe. Der er stadig et lille stykke vej, førend vi kommer op på siden af P3, men vi haler fortsat ind på dem. At Radio 100FM fortsat er den største kommercielle radiostation i Danmark, er selvfølgelig glædeligt, men der, hvor slaget for alvor skal slås, er mod DR,” siger Jim Receveur, adm. direktør på Radio 100FM. ”Vi vil gerne arbejde på at få endnu bedre lyttertal vest for Storebælt. Derfor vil vi fremover være mere synlige i Vestdanmark. Første skridt i den retning bliver et brag af en fodboldkamp på Århus Stadion, hvor Morgenhyrderne skal kæmpe mod FC Zulu,” afslører Jim Receveur.
"Sol, varme og lyse aftener kalder ikke folk til tv- eller computerskærmene, men radioen kan nydes hvor som helst og når som helst. Derfor er sommeren traditionelt den tid, hvor også DR rejser ud i sommerlandet og kommer danskerne i møde med både oplysende og underholdende sommerprogrammer", siger DRs radiodirektør Leif Lønsmann, der i DRs pressemeddelelse glæder sig over at både P4 og P3 klarer sig flot i konkurrencen med de nye kommercielle radiokanaler.
|