Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Pop FM i luften efter sommer
Torsdag 24. juni 2010
Af Karsten Jensen
 
Danskerne kan se frem til at kunne tune ind på Pop FM allerede efter sommerferien, lover det nye radio makkerpar, som i dag officielt har fået sendetilladelse til FM6-kanalen for de næste otte år.
“Vi er meget glade for, at vi nu har fået muligheden for at igangsætte en ny og spændende radio på det danske marked. Vi ser i høj grad frem til det nye innovative samarbejde mellem os og SBS Radio, og vi starter med det samme, så Pop FM kan gå i luften kort tid efter, vi alle er kommet tilbage fra sommerferie,” siger koncernchef for Berlingske Media, Lisbeth Knudsen.

Pop FM vil tage konkurrencen op med DRs regionalt opdelte P4-kanal og levere et kommercielt kvalitetsprodukt med musik og landsnyheder som alternativ. Målgruppen er de 35-55-årige. Pop FM vil spille popmusikken fra primært 70’erne, 80’erne og 90’erne – et format, der ifølge markedsundersøgelser, foretaget af Gallup, er meget stor efterspørgsel på.

Pop FM vil få nyheder leveret af Berlingske Media, og Pop FM vil automatisk blive optaget i SBS Radios salgsnetværk. Så allerede fra første dag er kanalen med i Danmarks største kommercielle radio-salgsafdeling og er på den måde garanteret en indtægt fra starten.

Administrerende direktør for SBS Radio Frederik Meyer siger: “Jeg er sikker på, at Pop FM vil blive en ny og sund indsprøjtning på det kommercielle danske radiomarked efter en meget turbulent tid, og at vi fremover vil være i stand til at tilbyde vore annoncører et endnu stærkere kommercielt radiomarked.”

Efter planen sender Pop FM første gang efter sommerferien.



Om SBS Radio:
SBS’ radiostationer i Danmark består af NOVA fm, der henvender sig til målgruppen 25-50 år samt The Voice, der sender tv og radio til målgruppen 15-30 år. Derforuden drives internetradioen Easy fm. Søsterselskabet SBS TV driver stationerne Kanal 4, Kanal 5 og den såkaldte 6’eren samt nutv. Administrativt ligger The Voice TV i SBS TV.


Om Berlingske Media:
Berlingske Media er hver uge i kontakt med 2,5 mio. læsere, og 1,6 mio. brugere benytter hver måned deres sites. Berlingske udgiver mere end 200 medier på en række forskellige medieplatforme. På avisfronten rådes over mere end 60 forskellige titler, som tilsammen udkommer i et ugentligt oplag på over 4,5 mio. trykte aviser. Berlingske har i dag 2.800 medarbejdere, og i 2009 lå koncernens omsætning på 3,2 mia. kr.


Fakta om FM6 betingelserne:
Tilladelsen gives af Radio- tv nævnet under Kulturministeriet og gælder i otte år. Udbuddet foregår som en skønhedskonkurrence, og der er ikke på forhånd krævet en bestemt programprofil. Kvaliteten af forretningsplanen for de otte år og kompetencer til at drive radio- eller anden medievirksomhed er afgørende for, hvem der vinder tilladelsen. Der skal ikke betales en fast koncessionsafgift. Først ved en årlig omsætning på over 75 mio. kr. indtræder en variabel afgift begyndende med fem pct. af omsætningen.



Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -