DR's regionale radio i Nordjylland, P4 Nordjylland (tidl. 'Nordjyllands Radio'), er på vej til at tegne sig for halvdelen af al radiolytning i Aalborg og omegn. I alt tegner den populære kanal sig iflg. Gallup for 43 pct. af al radiolytning (op fra hhv. 35 og 28 pct. i de to foregående kvartaler). P4 Nordjylland er dermed milevidt foran de to kommercielle kanaler Guld FM og Hit FM (tidl. 'ANR Guld FM' og 'ANR Hit FM'), der begge går tilbage og kun opnår en share (markedsandel af al radiolytning) på hhv. 12 og 9 pct.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Aalborg og tilgrænsende 'gamle' kommuner (Brønderslev, Dronninglund, Hals, Nibe, Sejlflod, Skørping, Støvring, Åbybro og Aalborg kommuner) i 1. kvartal 2007 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 4., 3., 2. og 1. kvartal 2006. Enkeltstationer med under 1 pct. er ikke medtaget. Tallet for 1. kvartal er baseret på 224 respondenter. TV 2 Radio sendte kun en del af 1. kvartal 2007 og er derfor ikke medtaget.
DR P4/P4 Nordjyllands: 43 % (35 % - 28 % - 36 % - 37 %) DR P3: 15 % (17 % - 19 % - 18 % - 20 %) Guld FM: 12 % (14 % - 14 % - 11 % - 7 %) Hit FM: 9 % (12 % - 13 % - 13 % - 8 %) DR P1: 4 % (6 % - 5 % - 6 % - 7 %) The Voice: 3 % (5 % - 4 % - 5 % - 4 %) Radio 2: 3 % (3 %- 2 % - 2 % - 3 %) DR P2: 2 % (2 % - 3 % - 2 % - 3 %) DR P2 Klassisk: 1 % (1 % - 1 % - 1 % - 5 %) DR P4 Hit: 1 % DR Boogie: 1 % (0 % - 2 % - 0 % - 0 %) DR Rock: 1 % (0 % - 1 % - 0 % - 0 %)
DR total: 67.7 % (61.7 % - 61.2 % - 63.9 % - 73.3 %) Kommercielle: 28.7 % (35.1 % - 34.5 - 32.9 % - 23.7 %)
Hit FM/Guld FM total: 20.5 % (25.9 % - 26.5 - 23.9 % - 15.0 %) SBS Radio: 6.0 % (7.8 % - 6.2 - 6.6 % - 6.3 %)
ddr: 21.6 % (26.9 % - 27.6 - 24.9 % - 16.2 %) SBS Radio Plus: 6.0 % (7.8 % - 6.2 - 6.6 % - 6.4 %) |