DR’s generaldirektør Kenneth Plummer vil i fremtiden satse på nye radio- og tv-kanaler på nettet. Han regner med at lancere en ungdoms-net-tv-kanal til næste år, og at der i de kommende år vil komme flere unikke radio- og tv-tilbud på nettet.
”Det indgående kendskab, vi har til vore brugere, tegner et meget tydeligt billede af, at børns medieforbrug i den grad begynder med internet og mobiltelefon, og det skal vi tage alvorligt,” siger Kenneth Plummer til Jyllands-Posten. Han vurderer, at mange i den kommende tid vil foretrække DR som ”den eneste reklamefrie oase” i det store reklamefinansierede medieudbud, hvor der med de nye gratis nyhedsaviser bliver endnu mere konkurrence om medieforbrugerenes tid.
Kenneth Plummer mener i øvrigt, at netop reklamerne vil udgøre et problem for TV 2, der udelukkende er reklamefinansieret. TV 2 burde have mulighed for at opkræve brugerbetaling ligesom TV3 og Kanal 5, siger DR’s generaldirektør til Jyllands-Posten.
|