Radiodays skulle offentliggøre hovedparten af programmet for årets festival den 1. juni 2010. Men offentliggørelsen er udsat indtil, at medieforliget er i hus. Indholdet får nemlig stor indflydelse på programmet.
”Vi har bakset frem og tilbage de sidste seks uger med programmet og har nogle hovedlinjer klar. Omvendt kan vi se, at indholdet af medieforliget får så stor indflydelse på udviklingen af dansk radio på kort og længere sigt, at vi ikke kan lægge et program før, at vi kender indholdet af forliget. Ikke mindst set i lyset af de voldsomme ændringer, der er lagt op til i det nye forlig”, fortæller festivalchef Christian Kjeldsen.
Han oplyser, at der allerede er kontakt til en række danske og udenlandske oplægsholdere og at disse nu er standby indtil, at det endelige program kan strikkes sammen.
Det eneste af festivalens fire spor, der er næsten klar, er 'Marked'.
”'Marked' dækker over reklamemarkedet og her mangler vi et par sessions, men er ellers på plads med den store salgsworkshop med Brian Stahlhut samt radioguruen Tony Hertz”, fortæller Christian Kjeldsen.
Endeligt ser det ud til, at den mediepolitiske debat efter tre års tilløb langt om længe ser ud til at lykkes.
”Vi har fået ok fra en række af mediepolitikerne og forventer at få endelige bekræftelser inden 1. juni. Skulle der mangle en enkelt medieordfører, arbejder vi på, at man sender en stedfortræder. Radiodays fylder 10 år i år og jeg synes faktisk, at alle burde bakke op i et år, hvor vi også får en medieforlig med omfattende konsekvenser for radio”, siger Christian Kjeldsen.
I stedet for en offentliggørelse den 1. juni, regner Radiodays med at være klar med hovedprogrammet 7-10 dage efter, at medieforliget er i hus.
|