For præcis en måned siden - den 11. april - gik P6 Beat i luften. Lyttertallet er på beskedne 47.000 ugentligt.
Den første uge var der bare 15.000, der fik stillet ind på DRs nye radiokanal P6 Beat. Men de følgende tre uger (uge 16, 17 og 18) lå lyttertallet på gennemsnitlig 47.000. Det fremgår af tal fra Gallups Radio Meter målinger.
Det er ikke mange. Men redaktør i DR Medier, Rune Born Schwartz, er slet ikke skuffet. Han siger til radionyt.com, at "vi har få - men dedikerede lyttere".
"Vi har fået fat i den første del af kerne-målgruppen. Vi er i gang, men det tager mere end en måned at etablere en ny radiokanal," siger en glad Rune Born Schwartz. Specielt er han begejstret over de meget dedikerede og engagerede lyttere, som P6 har fået. Det ses ikke mindst på kanalens side på Facebook.
Han vil ikke høre tale om, at P6 Beat er en "skrabet kanal". P6 bliver lavet indenfor dét budget, som DR i forvejen har afsat til radioområdet, og der er derfor ikke mange penge til at drive kanalen for.
"P6 er ikke en dyr kanal, og den er i høj grad blevet så gennemført i sit udtryk og stærk i sit indhold, fordi en lang række mennesker har kastet deres kærlighed og kræfter ind i projektet. Det er fantastisk at være en del af," slutter Rune Born Schwartz. Samtidigt med at DR åbnede P6 Beat, lukkede man DAB og netkanalerne DR Unga Bunga, DR Det Elektriske Barometer, DR World og DR Evergreen.
Foto: Camilla Jane Lea sender morgenradio på P6 Beat. Her fra premiereudsendelsen den 11. april 2011. (Fotograf: Bjarne Bergius Hermansen)
|