Derrick Wilkie, 45, er udnævnt som chef for Direct and Non Traditional Revenue (NTR) for Talpa Radios nye radiostation i Danmark, og skal dermed - udover direkte salg - især arbejde med event, konkurrencer og sponsorater. Han forlader dermed Radio 2, hvor han i en årrække har arbejdet med radiosalg.
”En større og større del af radio- og tv-annoncemarkedet udgøres i dag af sponsorater, konkurrencer og events. Det skal vores salgsorganisation også afspejle. Derfor har jeg valgt at have to forskellige salgschefer; en specialist til direkte salg og Non Traditional Revenue, som bliver Derrick Wilkie og en salgschef til mediebureauerne. Den sidste leder vi efter i øjeblikket,” fortæller Jim Receveur, direktør for den nye station på frekvens 100FM.
Derrick Wilkie har store forventninger til den nye organisation – og 100FM, som Talpa Radio efterhånden bruger som betegnelse som selskabets nye radiostation: ”Radiomarkedet vil udvikle sig meget i de kommende år – både målt i kommercielle kroner og i kvalitet” siger Derrick Wilkie. ”Talpa Radio International er en særdeles professionel mediekoncern og det alene vil åbne nye muligheder. Jeg tør godt forudsige, at god radio i den nærmeste fremtid får en helt ny betydning. Kvaliteten i programfladen bliver væsentligt højnet på grund af konkurrencen mellem stationerne – og det vil også smitte positivt af på kvaliteten af reklamespots. Gode reklamespots og sjove aktiviteter er væsentlige for at tiltrække lytterne,” slutter Derrick Wilkie.
Derrick Wilkie er bl.a. kendt som oplægsholder på NAB, og han er også udnævnt som den første internationale repræsentant i The Radio Advertising Bureau’s planlægnings komité, der planlægger verdens største konferencer indenfor radio salg.
Derrick Wilkie er født i Skotland. Han kom til Danmark i 1978 og har i en årrække beklædt forskellige lederstillinger indenfor radiosalg, sidst på Radio 2. Derrick Wilkie er desuden kendt for at være en af landets førende eksperter indenfor skotsk whisky, som han også har skrevet bøger om. |