Alle der lytter til P3 og P4 har efter udflytningen til DR Byen bemærket voldsomme tekniske problemer. Afviklingsproblemer med indslag i f.eks. nyhedsudsendelser - og ikke mindst problemer med telefonerne. P3-chef Carsten Worsøe vurderer på DR's interne hjemmeside, at "det er vores oplevelse, at det er gået fra slemt til værre med de tekniske problemer ". Nu har DR imidlertid nedsat en task-force gruppe, der skal mødes dagligt for at skabe fælles fodslag og en hurtigere løsning af problemerne.
"Tekniske problemer på P3 og P4 skaber dagligt frustrationer for lyttere, programmedarbejdere og teknikere", hedder det på DR Inline.
Carsten Worsøe skriver: "Det er vores oplevelse, at det er gået fra slemt til værre med de tekniske problemer på cms-telefonsystemet og på routerne, som er forbundet med de pulte, som udsendelserne bliver afviklet fra. Der var ved at brede sig en apati blandt P3's medarbejdere. De følte, de indberettede de samme fejl hele tiden, og at der ikke skete noget. Så får man jo til sidst følelsen af, at det også kan være lige meget, om man indberetter en fejl eller ej. Og det går jo slet ikke!"
Fredag blev der derfor nedsat en ny task force-gruppe, der nu skal mødes en halv time hver eneste dag for at indberette de tekniske fejl og problemer, som særligt belaster P3 og P4 i direkte udsendelser.
Task force-gruppen er sammensat af de personer, der er daglige brugere af systemerne og af de personer, der dagligt arbejder på at løse problemerne.
Kim Brostrøm, der er systemchef i DR TES og leder af Teknologiprojektet i DR Byen, giver opgaven absolut højeste prioritet i DR Byens Teknologikprojekt. Han siger: "Vi kan ikke leve med, at brugerne har en oplevelse af, at systemerne er så ustabile. Vi sætter nu alle kræfter ind for at finde en løsning". |