Radio 100FM er fortsat Danmarks største, kommercielle radiostation. Det viser nye tal for tredje kvartal 2007, som Gallup Radio Index har offentliggjort i dag. Samlet set sidder Radio 100FM og Radio 100 Soft nu på i alt 12.8 pct. af al radiolytning i Danmark for lyttergruppen 19-50 år - mod 11.0 procent i andet kvartal.
"Vi glæder os naturligvis over de meget positive resultater, vi har fået på den kommercielt, attraktive målgruppe 19-50 år, og vi har grund til at tro, at den gode udvikling vil fortsætte. For det første har vi sat et stærkt skib i søen med vores nye morgenshow 'Farvel seng, jeg elsker dig', og vi regner bestemt med, at det også vil styrke os i fremtiden. Derudover har vi opkvalificeret vores samlede programflade med stærke koncepter og værter samt en høj grad af lytterinvolvering", siger Jim Receveur, adm. direktør for Radio 100FM. Han glæder sig samtidigt over, at det danske marked for kommerciel radio er i fremgang.
Som samlet gruppe går de kommercielle radiostationer nemlig frem i 3. kvartal - i den kommercielt attraktive lyttergruppe 19-50 år: Op fra 39.6 procent i andet kvartal til 42.3 pct. i tredje kvartal.
Det Danske Radiobureau (DDR), der er et samarbejde mellem Radio 100FM og en række lokale radiostationer, står samlet for 60.2 procent af den kommercielle radiolytning i tredje kvartal. |