DR’s radiodirektør, der i den nye struktur i DR fortsætter i sin stilling, men ikke længere vil være medlem af direktionen, understreger vigtigheden af at holde blikket stift mod radio, ellers bliver DR et svagere modspil til TV 2 Radio.
I DR’s nye struktur, er den hidtidige tv-direktør Lars Grarup udnævnt til ny mediedirektør med ansvar for at tilrettelægge programfladerne på tværs af alle medier, herunder også radio. Den mangeårige radiodirektør Leif Lønsmann vil indgå den nye ledergruppe.
Leif Lønsmann har i sin nye position tænkt sig at holde blikket stift mod radio: ”Det er en klar fordel i at være del af en stor flermedial virksomhed, hvis man kan få medierne til at spille sammen, men radiokanaler skal først og fremmest redigeres med et stift blik på radiomarkedet,” understreger Leif Lønsmann over for MediaWatch og fastslår, at det betyder mere for hans beslutninger og DR’s radiokanalers succes, hvad Radio 100FM sender, end hvad DR sender på tv.
”Hvis vi lykkes med at få medierne til at støtte hinanden, uden at miste fokus på radiomarkedets selvstændige karakter, bliver vi en stærkere konkurrent til TV 2 Radio,” siger Leif Lønsmann, men hvis fokus, penge og opmærksomhed flyder fra radio til tv, bliver DR en svagere konkurrent til TV 2 Radio fastslår radiodirektøren. |