Den konservative kulturminister Brian Mikkelsen er optimistisk når det gælder forventningerne til den kommercielle radiobranche, på trods af øget skepsis fra blandet andet mediebureauer.
Til Berlingske Business, udtaler Brian Mikkelsen: ”Det er min klare opfattelse, at der er en fremtid for landsdækkende kommerciel radiodrift i Danmark. Det er korrekt, at der skal ske en øgning af det danske radioreklamemarked, så det kommer til at svare til niveauet i andre europæiske lande. Den konsulentrapport, der blev udarbejdet i 2007 viste, at de mediebureauer, som konsulenterne havde talt med, ikke anså det for urealistisk, at radioreklamemarkedet kunne stige som forudsat.”
Brian Mikkelsen ønsker sig fortsat flere kommercielle radiokanaler i Danmark. I Berlingske Business peger han på, at flere kanaler vil udvikle og modne det kommercielle radiomarked. Dermed lægger Brian Mikkelsen ikke skjul på at han ønsker, at en eventuelt kommende replanlægning skal give plads til nye valgmuligheder for lytteren.
Kommer der en replanlægning ønsker kulturministeren færre indholdskrav til de nye stationer: ”Personligt vil jeg gerne lempe indholdskravene til de nye kanaler. Mit ønske er et så frit og pluralistisk radiomarked som muligt. Så jo færre krav des bedre. Og den holdning glæder jeg mig til at diskutere med de øvrige forligspartier,” siger Brian Mikkelsen til Berlingske Business.
Læs mere: http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=13894 http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=14906
|