Lytterfiaskoen TV 2 Radio kan i værste fald og ifølge TV 2's økonomidirektør Anders Kronborg komme til at koste op imod 100 mio. kr. på TV 2's bundlinje alene i år. "Det er radioen, der rammer bundlinjen," siger Anders Kronborg til Berlingske Business. Mediebureauer er skuffede over TV 2 Radio og kalder stationen en "kæmpe udfordring", der "går en hård tid i møde".
Broadcast director Flemming Jensen fra mediebureauet Mediaedge:cia mener, at TV 2 står over for en række store udfordringer.
"Især radioen er en kæmpe udfordring for TV 2, og den største, de har. Lige nu kan jeg slet ikke se, at radioen kan trække noget på radiomarkedet, hvilket vi havde håbet. Det burde have været radioens TV 2, men det er den slet ikke blevet. Den slår ikke igennem overhovedet," siger Flemming Jensen.
Mediebureauet Mediacoms TV-director Finn Kristensen siger til Berlingske Business, at TV 2 har nogle store udfordringer på nogle platforme, som ikke virker - især radioen.
Finn Kristensen mener ikke og at dømme efter de første udtalelser fra den nyudnævnte TV 2-chef Merete Eldrup, at TV 2 har tænkt sig at hælde en masse penge i TV 2 Radio for at hjælpe den:
"Den går en hård tid i møde," siger Finn Kristensen. |