Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


UK: Fortsat vækst i radiobranchen
Mandag 11. november 2002
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Mens det generelt går ned ad bakke i reklameindustrien, så fortsætter radio med at vokse. For 3. kvartal i træk man i den britiske radioindustri melde om vækst.
Det er især sponsoraftaler og forskellige promotion-tiltag, der viser sig at være mest lukreativt for de kommercielle radiostationer. Et eksempel er Baxtors sponsoraftale med Classic FM. Baxtor betaler 560.000 pund (6 ½ mio. kr.) for at sponsorere et indslag med ønskemusik i morgenprogrammet på Classic FM i 26 uger.

Omsætningen indenfor sponsoraftaler og promotion ligger nu på 70 mio. pund (812 mio. kr.), hvilket er 17.6 % mere end sidste år.

Sponsoraftaler og promotion udgør dermed 12.4 % af den samlede radioreklameomsætning i Storbritannien og Nordirland, der nu ligger på 557 mio. pund (næsten 6 ½ mia. kr.) årligt

Nye annoncører finder radiomediet attraktivt - især nu i en tid, hvor reklamebudgetterne bliver mindre og der dermed i mindre udstrækning bliver råd til de meget dyrere tv-reklamekampagner.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -