Mens det generelt går ned ad bakke i reklameindustrien, så fortsætter radio med at vokse. For 3. kvartal i træk man i den britiske radioindustri melde om vækst.
Det er især sponsoraftaler og forskellige promotion-tiltag, der viser sig at være mest lukreativt for de kommercielle radiostationer. Et eksempel er Baxtors sponsoraftale med Classic FM. Baxtor betaler 560.000 pund (6 ½ mio. kr.) for at sponsorere et indslag med ønskemusik i morgenprogrammet på Classic FM i 26 uger.
Omsætningen indenfor sponsoraftaler og promotion ligger nu på 70 mio. pund (812 mio. kr.), hvilket er 17.6 % mere end sidste år.
Sponsoraftaler og promotion udgør dermed 12.4 % af den samlede radioreklameomsætning i Storbritannien og Nordirland, der nu ligger på 557 mio. pund (næsten 6 ½ mia. kr.) årligt
Nye annoncører finder radiomediet attraktivt - især nu i en tid, hvor reklamebudgetterne bliver mindre og der dermed i mindre udstrækning bliver råd til de meget dyrere tv-reklamekampagner. |