|
Stor lytterfremgang for Østjyllands Radio
Onsdag 30. juli 2003
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
I de sidste par kvartaler har DRs regionalradio for Århus Amt, Østjyllands Radio, ligget lunt med en share (markedsandel) på 32-33 pct. af al radiolytning i Århus-området, men i 2. kvartal er den regionale radio styrtet frem og opnår en rekord-høj share på næsten halvdelen af al radiolytning. Præcis 47 pct. af den tid århusianerne bruger foran deres radiomodtager, tilbringes i selskab med ØR. De kommercielle radioer - The Voice, ABC-gruppen og ikke mindst Clear Channel - går tilbage; Århus er markant dén storby i Danmark, hvor kommerciel radio har dårligst fat i befolkningen.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Århus og tilgrænsende kommuner i 2. kvartal 2003 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index til radionyt.com. Tallene i parentes er fra 1. kvartal 2003.
DR P4/Østjyllands Radio: 47 % (32 %) DR P3: 22 % (23 %) The Voice: 6 % (7 %) Radio 2: 3 % (7 %) DR P1: 4 % (6 %) DR P2: 2 % (3 %) Pop FM: 4 % (3 %) Radio ABC: 1 % (3 %) ABC Solo FM: 1 % (0 %) Radio Alfa: 3 % (3 %) DR Klassisk: 1 % (2 %) Sky Radio: 2 % (1 %) Easy FM: 1 % (1 %) Viborg Guld FM: 1 % (0 %) Radio Viborg: 1 % (1 %)
DR (total): 75.6 % (65.7 %) Kommercielle: 22.2 % (31.7 %)
SBS: 8.8 % (10.0 %) Clear Channel: 3.1 % (7.2 %) Radio ABC gruppen: 5.1 % (6.8 %) Silkeborg: 0.5 % (3.7 %) Sky Radio: 1.6 % (1.0 %) Viborg: 1.8 % (0.8 %)
|
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|