|
Kommerciel radio fortsat svag i Århus
Torsdag 4. august 2005
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
Kommerciel radio klarer sig som sædvanligt dårligst i Århus - sammenlignet med andre større danske byer. Her sidder DR nu på over 72 pct. af al radiolytning. Symptomatisk for situationen i Århus er også, at Radio ABC fra Randers har større markedsandel i Århus-området end The Voice Århus. ABC har en share på 5.2 pct., mens The Voice Århus har en share på 4.6 pct. Hertil skal så lægges 0.5 pct., der lytter til satellit-udgaven af The Voice - i alt 5.1 pct. til The Voice. Radio 100FM stiger fra 3.6 til 5.4 pct., mens Sky Radio med en share på kun 1.9 pct. klarer sig mindre godt i Århus.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Århus og tilgrænsende kommuner i 2. kvartal 2005 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 1. kvartal 2005. Enkeltstationer med under 1 pct. er ikke medtaget
DR P4/Østjyllands Radio: 35 % (35 %) DR P3: 28 % (26 %) DR P1: 6 % (5 %) Radio 100FM: 5 % (4 %) Radio ABC: 5 % (3 %) The Voice: 5 % (8 %) Radio 2: 4 % (4 %) Sky Radio: 2 % (4 %) Radio Alfa: 2 % (4 %) DR P2: 3 % (1 %) Radio Horsens: 1 % (0 %)
DR total: 72.1 % (69.2 %) Kommercielle: 25.1 % (27.9 %)
SBS Radio (Plus): 8.9 % (12.9 %) Radio ABC gruppen: 6.9 % (6.5 %) Radio 100FM: 5.3 % (3.6 %) Sky Radio: 1.9 % (4.2 %) Radio Viborg/Viborg Guld: 0.5 % (0.1 %) Radio Silkeborg/Silkeborg Guld: 0.3 % (0.5 %) |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|