Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Københavnske bilister vælger Sky Radio
Tirsdag 18. februar 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
NY VERSION: Sky Radio har fået godt fat i de københavnske bilister. Faktisk så godt, at Sky Radio er langt den mest aflyttede kommercielle radiostation i HT-området mellem kl. 06.45 og 20.30 blandt bilisterne i HT-området. Tal fra Gallup Radio Index for 4. kvartal 2002 viser, at Sky Radio i morgentimerne mellem 07 og 09 nu er næsten dobbelt så stor som den nærmeste konkurrent - Pop FM. I myldretiden 15-18 er Sky Radios forspring endnu mere markant blandt de kommercielle aktører. De kommercielle stationer kommer dog slet ikke i nærheden af lyttertallene for de to statslige kanaler - P3 og P4.
Hvis vi kigger på, hvordan radiolytningen fordeler sig i myldretrafikken om morgen kl. 07-09, så akkumulerer Sky Radio i løbet af en uge et gennemsnitligt lyttertal pr. kvarter på godt 22.000 lyttere. Det tilsvarende tal for Pop FM er godt 12.000 lyttere, mens The Voice opnår 8.000, Radio Uptown godt 5.000 og Radio 2 i alt 2.000 lyttere.

I myldretiden mellem kl. 15.00 og 18.00 stiller gennemsnitlig 26.000 bilister i HT-området ind på Sky Radio - pr. kvarter - i løbet af en uge. På anden- og tredjepladsen kommer Pop FM og The Voice, der har gennemsnitligt hhv. knap 17.000 og knap 16.000 ugentlige lyttere pr. kvarter. Dernæst følger Radio 2, der akkumulerer knap 10.000 lyttere og Radio Uptown med godt 6.000 lyttere pr. kvarter i eftermiddagsmyldretiden.

Sky Radio klarer sig også godt udenfor myldretiden. Faktisk topper lytningen kl. 14.45-15.00 med hele 33.000 lyttere i løbet af en uge.

Kun i de tidligste morgentimer indtil 06.45 er The Voice større end Sky Radio - og igen i aftentimerne - efter 20.30 - klarer The Voice sig fint blandt bil-folket.

Sky Radio forklarer de flotte tal - der viser en stor stigning fra 3. til 4. kvartal 2002 - med, at trafikanterne i HT-området sætter pris på nyheder og pendlerinformation, og Sky Radio har netop i løbet af 2002 satset på en udvidet service til de travle bilister. Product mgr. Lasse Roldkjær siger: ”Sky Radio introducerede en opgradering af morgenfladen ved udgangen af 3. kvartal. Vi indførte korte nyheder hver halve time med pendlerinformation i morgentimerne. Konklusionen må være, at den klare, koncise nyhedsform, kombineret med hyppig pendlerinformation og godt musikvalg, går rent ind hos de mange storkøbenhavnske bilister”.

Sådan ser det i hvert fald ud blandt de kommercielle radiostationer i København. Her er til sammenligning tallene for lytningen blandt bilister i HT-området for BÅDE de kommercielle lokalradioer og DR's P1, P3 og P4:

Gennemsnit pr. kvarter 07.00-09.00:
DR P1: 15.625
DR P3: 63.750
DR P4: 89.625
Sky Radio: 22.250
Pop FM: 12.375
The Voice: 8.000
Uptown: 5.375
Radio 2: 5.000

Gennemsnit pr. kvarter 15.00-18.00:
DR P1: 15.416
DR P3: 63.750
DR P4: 78.916
Sky Radio: 26.000
Pop FM: 16.750
The Voice: 15.666
Radio 2: 9.750
Uptown: 6.333

- - -

Figur viser den akkumulerede lytning i løbet af en uge blandt bilister i HT-området i 4. kvartal 2002 i antal tusinder lyttere (pr. kvarter) iflg. Gallup Radio Index i løbet af døgnet. Den fede mørkeblå linie er Sky Radio , den gule linie er Pop FM, den sorte er The Voice, den grønne er Radio Uptown, den røde er Radio 2 og den fede lyseblå nederst er Radio Upstairs.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -