DR’s radiodirektør Leif Lønsmann betegner TV 2 Radios musikprofil som meget mainstream og tror, at den med tiden bliver justeret. Det er ikke altid musikken matcher indhold, værter og henvendelsesformer, men DR kan også lære visse ting af TV 2 Radio, mener Lønsmann.
DR’s radiodirektør Leif Lønsmann siger til personalebladet DRåben, at han er overrasket over, at TV 2 Radio i sin form henvender sig til P4’s unge lyttere, medens musikken nærmest ligger midt imellem P3 og P4.
Han betegner musikken som meget mainstream og hæfter sig ved, at musikken ikke altid matcher indhold, værter og henvendelsesformer.
”Jeg tror TV 2 Radio har nogle lyttere, som synes, at det er spændende, hvad de siger, og kedeligt, hvad de spiller. Og så er der dem, der synes, det er spændende, hvad de spiller, men kedeligt, hvad de siger, ” siger Leif Lønsmann til DRåben og forudsiger, at TV 2 Radio vil justere i tiden, der kommer.
Leif Lønsmann mener dog også, at DR ud over at den skærpede konkurrence i bund og grund vil komme DR til gavn, vil kunne lære visse ting af TV Radio - specielt i samspillet mellem tv og radio. Leif Lønsmann hæfter sig her ved, at TV 2 Radio fokuserer meget stærkt på at lave radio og ikke er et biprodukt af tv, medens de på den anden side også udnytter, at de er del af en stor nyhedsorganisation. ”Det skal vi også bestandigt raffinere,” konkluderer DR’s radiodirektør.
Leif Lønsmann forudser, at TV 2 Radio i lyttertal vil kile sig ind mellem P1 og Radio 100FM, men i løbet af et halvt år vil værre større end 100FM. Leif Lønsmann tror også, at TV 2 Radio vil nå sit mål på 15 pct. i share hos de 21-50 årige. ”Det svarer til 10 pct. af befolkningen, og det skal nok lykkes. Man kunne forestille sig, at de 6-7 pct. går fra DR, mens resten går fra Radio 100FM og de jyske lokalradioer,” men han forventer også, at både TV 2 Radio og de øvrige aktører vil ændre kurs undervejs for at søge at påvirke og ændre denne udvikling. |