Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Lønningerne på go!FM fastfryses
Torsdag 29. januar 2009
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Radio ABC-gruppen kæmper mod nedgang i radiomarkedet, men tror på selskabets nyeste radiokanal: go!FM i Århus. Vejen gennem krisen er bl.a. en fastfrysning af lønningerne.
Lige før den økonomiske krise for alvor slog igennem, lancerede Radio ABC-gruppen den 6. oktober 2008 en ny lokal radiostation i Århus, go!FM. I mellemtiden er det kommercielle radiomarked blevet hårdt at overleve i, skriver MediaWatch. Derfor har go!FM også taget forebyggende skridt:

"I stedet for at vi til sommer må af med en eller to medarbejdere, har vi besluttet at ingen får lønstigninger," siger adm. direktør Ole Søndergaard, men undertreger, at der kun er tale om en midlertidig løsning.

Søndergaard satser også på at øge synergieffekterne mellem Radio ABC's otte lokale radiokanaler, når det gælder produktion af indhold, speaks og reklamer.

"Vi har regnskabsafslutning 30. september og regner med et overskud på tre mio. kr. før skat. I det er etableringsudgifterne for GoFM ikke med. Derfor bliver næste regnskab værre. Vi regnede med, at indtjeningen fra de øvrige radiostationer kunne dække go!FM, men nu tjener vi mindre på dem og får større underskud i Århus," siger Ole Søndergaard videre til MediaWatch.

Han siger, at han vil kunne leve med et par år med nul-resultat.

"Det er en hidsig nedgang i markedet, og det havde været sjovere at starte radio i opgangstider. Hvor potentialet for radioreklamemarkedet i Århus før har ligget på 30-34 mio. kr., ligger det nu på ca. 20 mio. kr. De penge skal findes i markedet, for der bliver ikke brugt en tredjedel af det beløb på radioreklame i Århus i dag," siger Ole Søndergaard.

Han frygter ikke konkurrencen fra SBS, der sender The Voice i Århus. Søndergaard betegner The Voice som et københavnerprodukt, der ligger langt fra Radio ABC-gruppens produkt. Mens The Voice henvender sig til de 12-20 årige, så sender go!FM til (stort set) alle 300.000 århusianere - men især de 20-50 årige.

For at go!FM skal blive en succes skal kanalen ENTEN have have "ok lyttertal" og være supergode til at sælge reklamer ELLER kanalen skal opnå "fantastiske lyttertal". I det sidste tilfælde vil det nemlig iflg. Ole Søndergaard betyde, at reklameindtægterne vil komme senere.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -