|
Gallup september: DR og TV 2 Radio frem
Mandag 29. oktober 2007
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
DR nærmer sig i september igen en markedsandel af al radiolytning i Danmark på 70 pct. efter at have været nede på omkring 68 pct. i de to foregående måneder. Det er især P4, der - efter en usædvanlig svag august måned - igen er oppe på "vanligt" niveau. DR's samlede share stiger fra 67.8 til 69.4 pct. iflg. den nye Gallup-måling. De kommercielle stationer går dermed samlet tilbage - fra 29.7 til 28.9 pct. Det dækker dog over, at TV 2 Radio går lidt frem: op fra 3.4 til 4.1 pct.
Her er oversigten over share (markedsandel af den samlede radiolytning) i september 2007 iflg. Gallup Radio Index og med august, juli, juni, maj, april, marts, februar og januar 2007 i parentes):
DR P1: 6.1 (6.7 - 5.2 - 7.2 - 5.9 - 6.3 - 7.0 - 6.7 - 5.4 %) DR P2: 2.0 (2.7 - 2.3 - 2.5 - 2.1 - 2.1 - 2.0 - 1.7 - 3.3 %) DR P2 Klassisk: 0.9 (1.1 - 1.5 - 0.9 - 1.0 - 0.9 - 1.7 - 1.1 - 1.5 %) DR P3: 20.6 (21.1 - 19.3 - 22.6 - 19.5 - 19.4 - 20.9 - 18.1 - 19.3 %) DR P4: 37.5 (34.2 - 38.1 - 37.1 - 37.3 - 36.0 - 36.1 - 38.1 - 40.0 %) DR Boogie: 0.5 (0.1 - 0.1 - 0.2 - 0.1 - 0.3 - 0.1 - 0.1 - 0.2 %) DR Rock: 0.2 (0.1 - 0.3 - 0.1 - 0.4 - 0.1 - 0.1 - 0.1 - 0.1 %) DR P4 Hit: 0.3 (0.4 - 0.1 - 0.3 - 0.2 - 0.3 - 0.7 - 0.6 %) DR P4 Danmark: 0.6 (0.5 - 0.6 %) DR P2 Plus:0.1 (0.0 - 0.1 - N/A - 0.0 - 0.1 %) DR total: 69.4 (67.8 - 68.1 - 71.9 - 68.1 - 68.0 - 69.2 - 67.2 - 70.7 %)
Kommercielle: 28.9 (29.7 - 28.6 - 26.0 - 28.4 - 28.5 - 28.2 - 30.3 - 26.4 %) Udenlandske stationer: 0.4 (0.5 - 1.3 - 0.9 - 1.1 - 1.5 - 1.0 - 1.1 - 1.1 %) Uidentificerede stationer: 1.3 (1.9 - 2.0 - 1.1 - 2.4 - 2.1 - 1.6 - 1.4 - 1.8 %)
Kommercielle radioselskaber: Talpa Radio total: 7.5 (8.3 - 7.7 - 5.4 - 7.8 - 8.8 - 7.4 - 7.8 %) TV 2 Radio: 4.1 (3.4 - 3.2 - 3.0 - 2.9 - 3.7 - 3.7 %) SBS Radio: 3.8 (4.2 - 3.8 - 3.6 - 3.6 - 2.8 - 3.0 - 3.6 - 4.1 %) RadioNet: 3.4 (3.4 - 3.3 - 3.1 - 2.5 - 3.0 - 3.6 - 3.5 - 4.2 %) VLR: 1.0 (1.5 - 0.9 - 0.8 - 0.7 - 0.6 - 0.6 - 1.0 %) Energy/NRJ: 0.5 (0.7 - 0.4 - 0.2 - 0.4 - 0.4 - 0.6 - 0.3 - 0.6 %)
Kommercielle stationer: Radio 100FM: 6.8 (7.3 - 6.9 - 4.8 - 7.1 - 8.0 - 6.6 - 6.9 - 6.8 %) TV 2 Radio: 4.1 (3.4 - 3.2 - 3.0 - 2.9 - 3.7 - 3.7 %) The Voice (total): 2.5 (2.6 - 2.8 - 2.7 - 2.0 - 1.6 - 2.0 - 2.5 - 2.6 %) RadioNet Hit FM* (total): 1.8 (1.5 - 1.1 - 1.3 - 1.2 - 1.5 - 1.3 - 1.7 - 1.3 %) RadioNet Guld FM** (total): 1.6 (1.9 - 2.2 - 1.8 - 1.3 - 1.5 - 2.3 - 2.1 - 2.9 %) Radio 2: 1.3 (1.6 - 1.0 - 0.9 - 1.6 - 1.2 - 1.1 - 1.1 - 1.5 %) VLR*** (total): 1.0 (1.5 - 0.9 - 0.8 - 0.7 - 0.6 - 0.6 - 1.0 %) Radio 100 Soft: 0.7 (1.0 - 0.8 - 0.7 - 0.7 - 0.8 - 0.8 - 0.8 %) Energy/NRJ: 0.5 (0.7 - 0.4 - 0.2 - 0.4 - 0.4 - 0.6 - 0.3 - 0.6 %)
De største salgsselskaber: ddr: 17.0 (17.3 - 17.3 - 16.5 - 18.3 - 17.7 - 17.4 - 18.4 - 19.1 %) SBS Radio Plus: 5.0 (6.1 - 5.1 - 5.0 - 4.6 - 4.0 - 3.8 - 4.9 - 5.0 %) TV 2 Radio: 4.1 (3.4 - 3.2 - 3.0 - 2.9 - 3.7 - 3.7 - 3.5 %)
* = Hit FM (Aalborg mv), Radio Viborg Hit FM, Midtjylland Hit FM og Holstebro Hit FM ** = Guld FM (Aalborg, Nordvestjylland mv), Viborg Guld FM, Midtjylland Guld FM, Holstebro Guld FM og Ringkøbing Guld FM. *** = VLR Vejle, VLR Fredericia og VLR Kolding.
Gallups Radio Index for september måned er baseret på 2.216 personer, der hver har udfyldt en radiodagbog i en uge indenfor perioden 26. august - 30. september 2007. Alle danskere lytter i gennemsnit til radio knap 3 timer i løbet af en dag. |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|